V hodinách fyziky nemusí být jen nuda, mnoho teorie a hromada vzorců.
Co dokážou třeba dvě zrcátka a chuť si vyrobit vlastníma rukama skutečný přístroj, který funguje.
To byla výzva pro žáky 7. ročníku, kteří se učí o světlu a o různých optických přístrojích.
Téma projektu: „Vyrob si periskop“.
Periskop je optický přístroj, který umožňuje pozorovat okolí nad úrovní očí pozorovatele.
Jeho název vznikl spojením řeckého „peri“ (česky kolem) a „skopein“ (dívat se).
Nejčastěji se s tímto zařízení lze setkat ve výbavě vojenské techniky, zejména v ponorkách.
Stačilo si donést kartóny, zrcátka, lepidlo, barevné papíry a nesměla ani chybět dobrá nálada.
Soutěž o nejlepší periskop začal. Samozřejmě vyhráli všichni, protože se naučili si něco vyrobit a ještě prozkoušet účel jednoduchého zařízení.
Doufám, že v nejbližší době přijde další výzva. 🙂
Marcela Hajná